התרבות הישראלית מציעה מגוון מאכלים עליהם מתבססים שולחנות השוק בטעמים ובשיטות התיבול ייחודיות. שולחנות השוק מביאות את תרבויות המזון השונות לשולחן אחד, כך שהמארחים יכולים לבחור מאכלים שונים מהתפריט שיתאימו לכלל האורחים.

בשנים האחרונות טרנד שולחן שוק תפס תאוצה והינו דרך רעיון הגשה מעניינת ונפלאה המציעה פיזור כמות גדולה של אוכל לאורך השולחן בצורה אסתטית ומלאה. בשולחן שוק כל האוכל מפוזר על משטח אחד, כשהמטרה היא להראות שפע בצורה שפשוט תעורר את התיאבון. אז מהי הדרך ליצור שולחן שוק נהדר? הכל בכתבה.

למי מתאים שולחן שוק?

שולחנות שוק הם אופציה של הגשה היוצרת חוויה ייחודית באירועים, הם מתאימים לאירועים קטנים וגדולים אירועי חברה או פרטיים, מפגש של חברים, בר/בת מצווה, הרמת כוסית, ימי הולדת, השקות, מסיבות ועוד. שולחנות השוק מתאימות למי שמעוניין במיני בופה הנותן קונספט צעיר ורענן לאירוע ויוצר אווירה כשהמיקוד היא לא באוכל.

למה צריך לשים לב כשבוחרים בשולחן שוק?

  • כשרות: במדינת ישראל עניין הכשרות חשובה להרבה מאוד אנשים, לכן חשוב לבדוק האם קיימת תעודת כשרות ובמידה וכן, איזו תעודה. מומלץ לבדוק עם האורחים שלכם אם יש כשרות ספציפית המתאימה להם.
  • סגנון אוכל- חלבי/צמחוני/טבעוני: על מנת לבחור את סגנון האוכל, חשבו על קונספט האירוע ובשעת האירוח. האם מדובר על אירוע צהריים שצריך להיות עם יותר נפח או אירוח ערב שכולל אוכל יותר קליל.
  • גודל ושטח: בדקו את השטח הפנוי במקום האירוע שלכם בחנות במשרד או בבית ובחרו את השולחן שמתאים היטב לחלל זה.

צורות הגשה של שולחנות שוק:

הגשה על נייר- לפני שאנחנו מתחילים לסדר, לארגן ולהבין מה אנחנו רוצים ואיפה, אנו ממליצים להגיש את האוכל על נייר יפה שמתאים לקונספט האירוע כך שייתן רקע אחיד לכל ההגשה.

מרכז הבמה – הגשה בה המנות העיקריות יהיו באמצע השולחן ומסביבן שאר התוספות, הירקות, המטבלים וכל מה שמשרת את המנות.

סידור לפי צבעים בשורות כמו חיילים- בעיצוב שולחן זה, כל המאכלים מסודרים בקבוצות לפי צבעים ומונחים בשורות מסודרות אחת ליד השנייה.
המראה המסודר מקל על העין וגורם להכל להיראות מזמין יותר ונקי יותר.

בלאגן-  כל המנות מונחות בצורה מבולגנת על השולחן כך שהאורחים יוכלו לראות את כל המנות ולהגיע לכולן. סידור זה נותן תחושת שפע וצבעוניות.

שדרוג השולחן- ניתן להוסיף אביזרים מעניינים לשולחן כמו מעמדים מעץ להגבהת האוכל, ירקות שלמים (חציל, בטטה, גמבות, פלפלים חריפים), עשבי תיבול ירוקים המוסיפים צבע ובכללי כל העולה על רוחכם.

הנגשת האוכל-  מעבר לעיצוב וסידור השולחן, חשוב להנגיש את האוכל בצורה טובה ונכונה. לדאוג שיראו את כל המנות, ולשים לצד השולחן כלי הגשה מתאימים ומפיות נייר בכל צד של השולחן.

אז מה הופך את שולחן השוק המעוצב לאלטרנטיבה אידיאלית לאוכל הביתי כשמדובר באירוע החגיגי שלנו?

  • עיצוב שולחן שוק חוסך הרבה עבודה ומאמץ
  • חסכוני וזול יותר לעצב שולחן שוק
  • בשולחן שוק מגוון מטעמים ממכרים
  • כולם אוהבים שולחני שוק
  • וכמובן הסיבה האהובה ביותר עלינו, היא חיסכון של שטיפת הכלים במטבח 😉

שולחן השוק ברשת הקפה קפה טוב:

קפה טוב הינה רשת בתי קפה חברתית מבית קבוצת שכולו טוב המציעה מגשי אירוח חברתיים וכשרים בתוצרת הארץ. קפה טוב מציעה תפריט חלבי, צמחוני וטבעוני מגוון המתאים לכל אירוח.

מה תוכלו למצוא במגשי האירוח שלנו?

בקפה טוב תוכלו ליהנות ממגוון מגשי אירוח: סלטים, קישים, כריכים, פסטות, אנטיפסטי, מתבלים, קינוחים, מגשי פירות, מגש גבינות משובחות- המקנה לשולחן קשת טעמים וצבעים רחבה . את מגשי האירוח ניתן להניח על השולחן בצורה המתאימה לקונספט האירוע שלכם וכך תוכלו לשמור גם על אסתטיקה, גם על נראות וגם להבטיח טעם מושלם!

למה קפה טוב?

קפה טוב מהווה מסגרת שיקום והכשרה תעסוקתית עבור אנשים עם מוגבלויות במטרה לשלבם בשוק העבודה החופשי ובקהילה. כשאתם בוחרים בקפה טוב הנכם שותפים לקידום הזדמנות תעסוקתית שווה ומסייעים בגיוון תעסוקתי.

 

לאירוע שלכם בחרו ברשת קפה טוב!

לתפריט שלנו וליצירת החוויה הבאה שלכם לחצו כאן 

כתבה: הודיה אביטן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *